Akademia.FoodPlace.pl

Organizacja pracy i zarządzanie sobą w czasie

Wykładowca
Jacek Cymerman
8 Uczniowie Zapisano się
0
0 opinii
  • Opis
  • Program
  • Ważne informacje
  • Recenzje
10-minut_SZKOLENIE_009

„Chodzi o to aby robić  właściwe rzeczy a nie tylko rzeczy właściwie” – Peter Drucker

Te słowa Petera Druckera w bardzo skondensowany sposób oddają przesłanie naszego szkolenia. Kiedy jesteśmy skuteczni a kiedy   efektywni? Te dwa pojęcia często zlewają się ze sobą i są powszechnie mylone ze sobą. Skuteczność to  osiągnięcie celów, czyli takie działanie, jakie przynosi oczekiwane rezultaty. Poziom skuteczności mierzony jest poziomem założonego planu. Mogę wykonać raport dla swojego szefa do piątku do godz. 14.00 ponieważ taki otrzymałem od niego termin w poniedziałek. Będę wtedy skuteczny.

Efektywność z kolei to  relację uzyskanych rezultatów do poniesionych nakładów. Nakłady to: czas, finanse, ludzie, materiały oraz narzędzia. Jeżeli osiągane rezultaty i korzyści przewyższają nakłady albo poniesione nakłady są zgodne z tymi założonymi w planie, to nasze działanie możemy nazwać efektywnym. Wracając do przykładu z raportem dla szefa, to że wykorzystując wolną chwilę sporządzę ten raport we wtorek i „zdejmę go sobie z głowy” . To właśnie można nazwać efektywnym działaniem.

To szkolenie jest adresowane do osób, które chcą  zwiększyć swoją większą efektywność osobistą i zawodową a tym samym lepiej planować i organizować swoje życie zawodowe i prywatne. Treści mają charakter uniwersalny i można je dostosować do dowolnych swoich priorytetów.

Wyznaczanie celów

  • Jak formułować  cele –  metoda WARTO, SMART
  • Przykłady zbyt „mglistych” celów i różnice między postanowieniem noworocznym a celem.
  • Co? Jak? Dlaczego – 3 kluczowe pytania
  • Etapy definiowania celów osobistych i zawodowych

Praktyczne metody i narzędzia organizacji i planowania czasu

  • Narzędzia priorytetyzacji – macierz pilne/ważne
  • Zasada Pareto i jej zastosowanie w zarządzaniu sobą w czasie
  • Metoda ABC – jak łatwo i skutecznie priorytetyzować zadania
  • Zasada 60 – 20 – 20 – jak uniknąć frustracji związanej z niemożnością realizacji wszystkiego?
  • Reguła Parkinsona  – zadanie potrwa dokładnie tyle ile założymy, że potrwa
  • Kiedy jesteśmy efektywni w ciągu doby? – krzywa REFA
  • Praktyczna metoda planowania – ALPEN

Czasopożeracze i prokrastynacja

  • Identyfikacja typowych czasopożeraczy
  • Przyczyny występowania czasopożeraczy
  • Środki zaradcze
  • Rodzaje prokrastynacji i sposoby przeciwdziałania

Asertywność jako zachowanie wspomagające lepsze zarządzanie sobą w czasie

  • Czym różni się zachowanie asertywne od innych zachowań?
  • Asertywna odmowa
  • Wady i zalety umiejętnego odmawiania

Jak skutecznie zarządzać codziennym strumieniem zadań

  • Kolekcjonowanie i porządkowanie zadań
  • Algorytm skutecznego zarządzania spływającymi zadaniami
  • Zadania niedokończone i nie rozpoczęte – zasada niezamkniętych pętli.
  • Twój pierwszy krok w kierunku realizacji zadań nierozpoczętych i niedomkniętych.

Możliwy jest zakup tego kursu w pakiecie dla Grupy.

Grupa może się składać maksymalnie z 5 osób.

Jeśli interesuje Cię zakup kursu dla więcej niż jednej osoby - wybierz opcję "KUP DLA GRUPY".

Opcja ta jest dostępna po zalogowaniu się.

Koszt kursu dla Grupy (do 5 osób) to 950,- PLN (+23% VAT)

Share
Wykupujesz dostęp na 5 dni
Course details
Czas trwania 1 godzina 50 minut
Wykłady 2
Film 1 godzina 50 minut
Poziom Średniozaawansowany